Нажаль, до цього часу неможливо було створити електровелосипед, вірніше такий електровелосипед, щоб був дійсно корисний та вигідний, а причина проста — не було ємної батареї яку можливо булоб прилаштувати до велосипеду, а також не було потужних і досить компактних електродвигунів.
Але всьому свій час і прогрес не стоїть на місці — уже наразі електровелосипед стає скоріше нормою, а ніж екзотикою якою його можна було вважати нещодавно. Причому такий транспортний засіб став досить надійним через відсутність будь-якої трансмісії в звичайному нам уявленні, тому що електричний мотор вбудований в вісь заднього колеса. На даний час ємності батареї вистачає на 30-50 км шляху,та навіть до 100 км якщо використовувати звичайну для велосипеда допомогу. Втім як і завжди технічні характеристики залежать від моделі, так як на ринку зараз їх десятки найрізноманітніших.
Якщо для міста цілком можливо використовувати самокат, то для поїздок за місто чи між населеними пунктами ідеальним варіантом є електровелосипед. Припустимо, вам потрібно заїхати в гірку, тоді перемикаєте важіль акселератора в режим допомоги і мотор-колесо лише допомагає вам у підйомі, особливо хочеться відзначити, що тоді вам не треба з силою крутити педалі і напружуватися, і це є суттєвою перевагою, особливо для людей літнього віку.
Якщо порівнювати з електричним самокатом, то останній не зовсім підходить для поїздок на великі відстані, тим більше для подорожей за місто, тому що якщо сяде батарея, то вам знадобиться котити самокат самому і добре якщо весь час буде принагідне дорожнє покриття. А з велосипедом все простіше – крутити педалі можна завжди.
Електровелосипед ідеально підходить як транспорт для людини похилого віку, яка навіть з виходом на пенсію не ставить свого двоколісного друга в гараж. Якщо людина втомиться, вона завжди може перейти на електричну тягу і продовжити шлях.
Електровелосипед також простий і в обслуговуванні так як складається зі звичайного велосипеда з перемикачем швидкостей та гальмівною системою, мотор-колеса, що зовсім нічим не відрізняється від звичайного, та акумулятора, що кріпиться на рамі.
Також присутній важіль акселератора на кермі, та бортовий комп’ютер, який показує пройдений шлях, швидкість та стан акумулятора;
Дорожчі моделі електричних велосипедів не рідко мають обидва колеса з мотором, це робить транспортний засіб трохи важчим, але й тут технології не стоять на місці і легкосплавна алюмінієва рама, або взагалі створена з композитних матеріалів за часту компенсує вагу створену додатковим обладнанням. Виробнику дуже важливо полегшити вагу, адже що меншою вона буде, то далі може виїхати власник байка на електричній тязі.
Ресурс двигуна колеса досить пристойний і становить до 100 000 кілометрів (залежно від виробника). Акумулятор розрахований, як правило, на 1000-2000 циклів «заряд-розряд». Якщо перемножити цикли на середню відстань в 50 км, то вийде цілком прийнятною, що ще раз показує нам доцільність для використання електровелосипеда як транспортного засобу.