Дослідження: рекламні алгоритми Facebook розрізняють расу, стать і вік на фотографіях

Рекламні алгоритми Facebook
Рекламні алгоритми Facebook

Рекламні алгоритми Facebook використовують розпізнавання раси, статі та віку для націлювання на спонсорські повідомлення. Про це йдеться в дослідженні Північно-Східного коледжу комп’ютерних наук Кхурі.

На думку вчених, одне і те ж рекламне повідомлення з різними зображеннями показується людям по-різному.

«Якщо ви будете використовувати в своєму оголошенні зображення темношкірої людини, ймовірність показати його чорношкірим користувачам значно зросте», — сказав один з авторів дослідження Алан Міслов.

Він додав, що реклама з жінкою, швидше за все, з’явиться в стрічці від жіночої аудиторії. У той же час оголошення із зображенням дівчини, ймовірно, дивиться на чоловіків старшого віку.

За словами Міслова, роздача повідомлень відбувається незалежно від налаштувань показу оголошень. Алгоритм сам вирішує, якій підгрупі людей показувати оголошення, оцінюючи релевантність і попередній досвід взаємодії, додав він.

«Система повинна зрозуміти: «Що я збираюся зробити, щоб змусити когось натиснути на оголошення?» При цьому раса і стать можуть передбачати ймовірність переходу, тому алгоритм їх використовує », — говорить Міслов.

За словами співавтора дослідження Петра Сапєжинського, алгоритм байдужий до етнічної приналежності, статі та віку. Однак рекламодавці можуть використовувати це для підвищення ефективності своїх кампаній.

Дослідники вважають, що така проблема виникла частково через відсутність прозорості алгоритмів. Команда витратила десятки тисяч доларів і сотні годин на налаштування реклами, щоб з’ясувати, як працює система. Однак середньостатистичний користувач інструментів просування реклами не має таких ресурсів, кажуть вчені.

Дослідники також заявили, що закони про недискримінацію в рекламі повинні бути поширені на цифрову рекламу.

«Нам потрібно зробити більш зрозумілим, як працюють алгоритми, а потім дати рекламодавцям можливість сказати: «Я не хочу, щоб система доставки реклами потенційно порушувала закон про громадянські права», — сказав Міслов.

Раніше Мета звинуватили у використанні «упередженого» алгоритму для реклами житла. Компанія оголосила про своє відключення в рамках врегулювання юридичного спору з Міністерством юстиції США.

Нагадаємо, у вересні алгоритми Facebook звинуватили в «сприянні» геноциду рохінджа в М’янмі.

У серпні ЗМІ дізналися, що Мета за допомогою ШІ звільнила 60 модераторів соцмережі.

У жовтні 2021 року алгоритми Facebook звинуватили в поширенні дезінформації, розпалюванні ненависті та етнічному насильстві з метою наживи.

Source