Джерело фото: Чорна пантера: Ваканда в моєму серці; режисер Райан Куглер; Студія Marvel; 2022 / Чорний Адам; реж. Жауме Коллет-Серра; Warner Bros. Pictures; 2022
Більшість з нас є шанувальниками бренду, серії ігор, книг або фільмів. Однак як це визначає нас, коли ми беремо участь у подіях нової постановки і наскільки ми залучені до даного фандомату? Можливо, у відповіді на це питання кожному з нас допоможуть висновки, зроблені зі звіту «Фендом», в якому, крім усього іншого, пояснюється поділ фанатів на базові категорії:
- Юристи – вони складають близько 24% шанувальників середньостатистичного бренду. Вони глибоко залучені в обраний Всесвіт, який стає частиною їх ідентичності. Вони купують предмети, пов’язані з улюбленими серіалами, пишуть власні історії, обраний світ — постійна частина їхнього життя.
- Інтенціоналісти – вони складають близько 31% шанувальників середньостатистичного бренду. Найбільша група. Вони зосереджуються на тому, що дивляться або грають, і вибір інтересу є свідомим рішенням. На нього впливає реклама, присуджені нагороди. Інтенціоналісти часто стежать за приватним життям знаменитостей, пов’язаних з брендом.
- Культурологи – вони складають близько 24% шанувальників середньострокового бренду. Вони часто стають жертвами FOMO (Страх пропустити – це означає страх перед тим, що ми втрачаємо). На їх інтерес впливають, серед інших, популярні меми та поточні культурні посилання. Часто під час гри або перегляду вони мають справу з іншими речами, а фандомати — це спосіб участі в сімейному житті.
- Флірт – вони складають близько 21% шанувальників середньостатистичного бренду. Найменш зацікавлена група, але все ж важлива в масштабі всієї аудиторії. Вони чули про постановку, але часто додають її до списку «на потім» і піклуються про гру чи фільм, коли їм захочеться, що зазвичай означає знайти час і вказати, що друзі навколо них цікавляться темою.
Шанувальники Marvel і DC під оком Fandom
Fandom проаналізував дані цілих 350 мільйонів унікальних відвідувачів, 45 мільйонів сторінок контенту та 250 000 фан-вікі-енциклопедій. Завдяки цьому ми дізналися, що в 2022 році було майже 66 мільйонів пошуків за запитом «що краще: Marvel або DC»? Це залежить від особистих уподобань, але ми знаємо, що шанувальники Marvel багато в чому складаються з адвокатів та інтенціоналістів. У випадку з постійним струмом це більш збалансовано.
Ми побачимо більше відмінностей, коли подивимося на те, як люди, зацікавлені в Marvel і DC, сприймають свій улюблений всесвіт і що в даному світі їх цікавить найбільше. У випадку з Marvel тільки 38% людей вважають себе шанувальником обраного ними героя і навряд чи зацікавляться всім всесвітом. Серед глядачів DC це вже 52% людей.
Найцікавішою, однак, є зовсім інша інформація. За даними Fandom, цілих 84% шанувальників Marvel вважають, що в даний час існує занадто багато контенту, пов’язаного з брендом, щоб мати можливість не відставати від усього. Тим не менш, 81% людей готові дивитися будь-який новий запуск, пов’язаний зі світом (67% для DC), а 36% відчувають себе фактично втомленими від усіх запусків, що відбуваються в 2022 році (DC 20%).
Поведінку шанувальників Marvel можна охарактеризувати як іронічне. Переважна більшість може мати проблеми з утриманням, щоб надолужити постійно з’являються матеріали, і більше 1/3 відчувають себе виснаженими. Незважаючи на це, вони все ще готові дивитися все на регулярній основі відразу після прем’єри. Стокгольмський синдром Марвел?
В результаті шанувальники Marvel частіше дивляться старі постановки безпосередньо перед прем’єрою останньої і хочуть бути в курсі всього, що може стати причиною вищезгаданого враження, що постановок занадто багато. У випадку з DC шанувальники бренду обережніше ставляться до новинки і чекають думок, щоб прийняти рішення про знайомство з тим чи іншим шоу. Вони також не поглинають весь Всесвіт і вибирають окремі речі, які їх цікавлять.
Звіт «Fandom» — цікавий матеріал, який не тільки дозволяє побачити, ким можуть бути середньостатистичні шанувальники даного бренду, але і задуматися про те, до якої категорії ми самі належимо.